Royal Luxury Treatment

Innan jag prövade Philip B's Russian Amber Shampoo visste jag inte hur dyrt det var. Det är hutlöst dyrt. Jag borde inte ha lekt med elden. Schampot är nämligen underbart. Konsistensen är tjockare än vad man är van vid, lite som honung. Det var lite jobbigt att massera in det men när det väl var gjort ville jag inte skölja ur. Det är inte ett shampo för en stressig dag. Det motiverade en lång dush och det luktar mm. Officiell beskrivning: "Philip B Russian Amber Shampoo är en blandning av rik, sensuell bärnstensolja, pantenol (B5) för att stärka håret, fuktgivande sheasmör och en generös blandning av brännässla, kamomill, kardborre, rosmarin, salvia och frön från druvor för att återge dina lockar superglans." Man känner sig om en tsarinna i dushen och det kan ju man behöva ibland oavsett politisk åskådning. Särskilt dagen efter. Håret glänser och hårbotten klagar inte. Jag är förförd. För min del kommer dock nästa dos av denna kungliga upplevelse att dröja. På festen igår bad jag killarna recensera lukten med följande utfall:
"Man känner sig trygg liksom"
"Såhär vill man att en tjej ska lukta"
"Man känner sig lite småkär"
"Jag vet inte, jag tycker att alla luktar lite roligt."
"Musk, fast mer sofistikerat"
Inte dåligt!
Before trying Philip B's Russian Amber Shampoo I didn't know how expensive it was. It's not affordable. At all. And I shouldn't have been playing with fire because this shampoo is really something else. The consistency is thicker than what you're used to. It takes a little work to get it in there but once you have you won't want to wash it out. It's not a schampoo for a stressfull day. And the smell is mmm. Official discription:We call this the Fountain of Youth for hair: Our reconstructing shampoo rejuvenates and revitalizes all hair types, giving even chemically-damaged strands a dramatically youthful look, feel and radiance from the first use. The power-packed formula truly heals on all fronts: Eleven life-giving L-Amino acids at active strengths repair hair on a cellular level quickly restoring its body, bounce and shine." It's all true. You feel like a tzarina in the shower and that's something I imagine everybody can need no matter political views. Especially the day after the party. Your hair will shine and your scalp won't complain. I'm seduced. But it's going to be a while before I can treat myself this royally again. At the party yesterday I asked the guys to review the smell with the following outcome:

"It makes me feel like... safe"
"This is what you want a girl to smell like."
"You feel a little in love"
"I don't know, I think they all smell funny."
"Like Musk but more sophisticated."

Not bad, huh?


Kommentarer
Postat av: talyoquay

You know what You are writing about!!!

2010-01-24 @ 00:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0